JSM stafett

Kanske lite tråkigt att jag ligger en dag efter i skrivningen här på bloggen... Fast hann inte med något igår!

Känslan kändes lika bra som inför sprinten om inte bättre. Åkte på testskidorna jag fick av Håkan, ett par äldre fisher. Lite ovant att åka med 195 cm skidor, men fick inte flytet med dom de var mycket stakning och geningar.

Joar åkte första sträckan, men tappade trugan efter mindre 1/3 av banan. Så han körde med en stav och tappade rejällt..


Här kommer Joar 3.50 efter täten. Var ju bara för mig att ladda allt på min första sträcka!

Sen åkte jag ikapp en del på Jonas och Oskar som ledde. Vi plockade sen mer på Joars andra sträcka, så att vi gick ut som 3:a på mitt sista varv.

Tryckte gasen i botten från start, Åkte med Erik ett bra tag, innan jag ökade farten då Andreas anslöt efter att ha haft en kortare gaffel i början.

Jag och Andreas turades om att dra, men vid förvarningen la jag in den avgörande stöten. Tog ett eget vägval och fick 75-100 meter och vinnarskallen så i och jag gav allt på slutet för att hålla ifrån!

Kartor:




Både glad och jväligt trött just där :D


Skönt att få lägga sig ner och chilla i snön. (man ser en del utav kartan där). En utav de bättre känslorna jag har haft efter ett lopp som gick som jag ville!

Väldigt nice att ta sitt andra raka Guld i Boden. Fast Jonas och Oskar var före oss imål men åkte i ett kombinations lag så dom räknades tyvärr inte!


Prispallen. 1: Baik 2: Mora 3: Kvarnsveden  Tack till Frida Karlsson för bilder! : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0