JSM lång

Då har jag en distans att berätta om, orkade verkligen inte med det igår. Kroppen var helt nere, dock är den det fortfarande... Drog på en liten förskylning, då näsan rinner och man hostar en del! jaja Fick flytet och formen jag ville till avslutnings tävlingarna.

Som vanligt före tävlingar så provar man skidor, trycker struktur mm. Samma ordning som vanligt, hade lite svårt att hitta min nummerlapp. Hittade den till slut och man kunde fokusera på starten. Fick en rätt bra start, låg 3:a ut från stadion.

Redanefter långs stigningen till 1:an så var det gafflat. Jag och Andreas åkte olika där, så jag åkte med självförtroende och fick bra flyt. Hade en finne bakom mig, men han släppte när orienteringen blev svårare. Såg ingen annan fram till förvarningen(102). Där jag stämplar precis efter Honken.

Sen från förvarningen så har jag och Honken samma gaffel. Så vi turas om att dra fram till varvningen. Väl vid varningen så byter Andreas skidor men inte jag, kändes som att mina skidor fortfarande hade en del att ge.

Men i backen var han ikapp och gafflingarna började vid toppen av backen. Efter denna gaffel kommer jag själv till förvaningen på åkern. Då var det bara att åka på och göra sitt lopp. Hade flytet och kroppen svarade bra. Men skidorna började tappa i glidet.. Tydligen ledde jag med ca 2 minuter(102).

Tyvärr blev det mycket åksträckor efter det och Honken tog in rätt mycket tid. Vid varvningen så bytte jag skidor och inte Andreas. Ledde ändå med 30 sekunder vid varvningens kontrollen efter skidbytet(101).


Nu var det bara att bita ihop med en jagade Andreas bakom, jag höll ifrån nästan hela varvet. Men tyvärr var han ikapp vid 3:e sista(77). Och denna gång fanns det inget vägval som jag kunde få en lucka på...


Så jag mot Andreas efter 79 minuter på paglas långa upplopp! Denna situationen vill man helst inte sätta sig i, för att spruta mot en sånn pass bra skidåkare är inte lätt.

Låg först halva upploppet, sen började man se hans skidor närma sig allt mer. Med 70 meter kvar går han om, kämpar dock i med den energi man har kvar i kroppen. Tar ikapp lite på 2:ans växel, men stumnar mer på den och tappar greppet och Andreas vinner med ca 1 meter.

Är i alla fall otroligt nöjd med mitt lopp och kunde nog inte gjort så mycket bätter någon stans på banan.

Sträcktider: Långdistans 17 km (fågelvägen)

Varv 1


Varv 2


Varv 3


Nu finns det även kartor i alla JSM inlägg också : )

Kommentarer
Postat av: Frida

Riktigt bra avslutning på säsongen fick du! :-)



Svar: mm jag vet och mer än avis är jag ;-)

2012-03-27 @ 23:00:13
URL: http://karlssonfrida.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0