Tillbaka på löparbanan

Då har vädret nu har gått över till det bättre, dvs att solen har börjat titta fram och man kan tror det är sommar ute.

Så packade ner spikskorna och begav mig mot Skogsvallen. När jag hade en väska på ryggen, la jag i 3 extra kilon för att få känslan av att att springa BAMM.

Så uppvärmningen blev dit + en intervall uppför mjölkudsberget. ca 50-60 höjdmeter att ta längs en fin stig. Blir fler av dom intervallerna i sommar.

På Skogsvallen bytte jag skor, sen ut på banan. Joggade ett varv som uppvärmning för att känna på både skorna och banan. Planen var 5*800 och 1*1000.

Blev 4 st 800 meters intervaller, i hög fart men med mycket teknik. Så försökte springa avslappnat med ett bra driv. Fick tiderna (som jag sprang dom) 2.47 2.43 2.40 2.35. Så ökade lite varje intervall, både omedvetet och medvetet. Jag hade inga planer på att öka varje, men ökade väll farten för att se att det gick och springa lite fortare utan att tappa teknik.

Avslutade det hela med en 1000 meters. Hade några planer på att slå PB som ligger på 2.58 (efter ungefär samma intervaller förra året). Sparng in på 3.00 vilket var ganska orättvist då det började blåsa sk*t under intervallen.

Bra pass som har resulterat i lite stela vader nu, som har strechats, masserats och ännu lite mer streching. Tror det kommer sitta i till imorgon, ett tecken på att man måste träna mer fart!!
 
 
Markeringen är vid topp pulsen 185 slag/min under sista intervallen (1000 m). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0