låååånga intervaller.

Dagen har rullat från det ena till det andra. Började med att gå med hunden på morgonen, samt svänga förbi konsum och hämta ett styrlager. 
 
 
Åt frukost, bytte om till träningskläder och cyklade ut till Karlsvik för intrevaller med Larson. Tyvärr så hade det blivit ett missförstånd jag trodde jag hade sagt halv 11, och Larson hade läst 11. Detta skapar en div på 30 min till Larson fördel?
 
Skit samma så länge intervallerna blir av så är det ju lugnt. 
 
Skulle köra 6-8 minuters eller ca 2 km och antalet var obestämt innan. 
 
1: tid:6.44   sträcka:1.89   medelfart:3.34   medelpuls:167
2: tid:7.21   sträcka:2.02   medelfart:3.38   medelpuls:171
3: tid:7.19   sträcka:1.96   medelfart:3.44   medelpuls:169
4: tid:9.13   sträcka:2.46   medelfart:3.45   medelpuls:170
 
blev 4 st intervaller i ordning som vi körde dem. Vi körde spontana intervall sträckor, att den som drar väljer på känsla väg på alla stigar som finns. Vid skarpa kurvor sa man till eller visade med handen. 
 
Riktigt bra intervaller, sprang på bra men kunde behålla tekniken utan att man ska ge allt vad man f**king har att ge.. Styr gärna upp några fler intervaller som dessa, hojta till om ni vill köra.
 
 
För Karlsvik är rätt så perfekt med mycket småhöjder upp och ner. Inga rötter eller stenar att stuka fötterna på, samt är det lite sand som på laxloppet som går nästa Lördag (21.a). 
 
Om det ska klagas på uppvärmning och nerjoggen så cyklade jag hem också, så fick varva ner och bli av med den stumhet jag fått av intervallerna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0