Summering av Ö-vik = Dubbla NM Guld

Då är man hemma efter en helgs tävlingar. Hade faktiskt ganska stora förhoppningar på dessa tävlingar. Var både uttagningstävlingar (till JVM) samt NM för oss som bor i Norrland.

Vi åkte ner fredag eftermiddag, kom ner drog en lätt jogg för att bli av med bilresan/ minibuss ur benen. (resa ner höll jag på att krocka med en lastbil... den historien tar vi någon anna gång)

Lördag: Kom till TC, borstade snabbt av skidorna. Testade ut vilka som kändes och gled bäst. Blev Atomic båda dagarna. belaget är ju så pass mycket bättre på det och temperaturen var lite knepig. Kallare på myrarna och en massa andra faktorer.

Startade 3.e sist och vi hade en bana på 11.7 km (fågelvägen). Sen hade vi varvning på det, så första varvet kändes ganska bra. Men Andreas måste haft bra skidor och inte bommat något. Så han hade plockat 1.45 av de 2 minuter jag hade bak till han.

Men andra varvet åkte jag bättre höll en lucka bak till jagande Holmberg. Men han kom ikapp mot de sista kontrollerna på banan. Så Slutade på en satbil 2:a plats 1.10 efter Andreas.


Känsla: ***
teknik: **
Kartläsning: **** (*½)
Syra: ***
Smärtor: *
Skidor: ***

Splitz: Longdistance


Söndag: Samma sak som Lördagen. Kom till TC provade ut skidorna. Sture fixade med det sista på skidorna. Fick riktigt bra släpp på skidorna efter han hade mixtrat med dem. Stort tack till Sture för fina skidor!!!

Fick en bra start, var först ut från stadion. Sen tog jag fel vägval och tappade ca 200 meter på de som låg i täten. Men åkte ikapp avståndet i första fjärilen (gafflingen). Åkte med Holmberg och Larsson. Sen åkte jag till 6:an före 5:an. men som tur upptcäkte jag detta och vända bara tillbaka till 6:an.

Kom iväg som 2.a från fjärilen. Hade dock En framför men han var felstämplad.. Trodde dock att jag låg en bit efter. Men efter loppet fick jag höra att jag ledde där och alla låg bakom mig.

Kanske för att man inte ska kolla bakåt så mycket. Allt fokus framåt är det som gäller. Fick bra flyt på åksträckorna. Sen sista fjärilen åkte jag som en kung, inga bommar. Allt stämde som det skulle, fick en liten lucka och vann med 25 sek som jag höll hela vägen.

Känsla: ****
Teknik: ***(*½)
Kartläsning: ****
Syra: **
Smärtor: **
Skidor: ****(*½)

Splitz: Masstart


Foto: Sven Åke Nordenmark

Tidnings artikel från Kiruna (Förra helgen)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0