Summering av Kemi

Då är jag hemma efter 2 dagars tävlande i vårat "gråa och trista" grannland. Fast skido banorna hade en helt annan klass.

Åkte tidigt fredag morgon med pappa och brodern. Vallat hade man gjort dagen innan. För inte ens jag stället mig och vallar skidor kl 05:00...

Kom dit provade skidorna, var ganska lätt och bestämma sig. Körde på LF blå och Lila (SkiGo), med en topping på det.

Kan inte skylla på skidorna att jag inte åkte så bra. Var tekniskt svårt med enslag av rena åksträckor. Fick inte riktigt in flytet i kartläsning. Blev inte heller trött av skidåkningen.

Åkte imål på en halvbra tid 56 minuter ca 8 efter vinnaren. Då kan man ju skylla lite på att man åker mot delar av världseliten. Fast det är ju dit man ska någon gång, så bara fortsätta träna.

Vi bodde ca 6 km från Haparanda på Svenska sidan, var mycket lättare och hitta boende. Sen är det oftast billigare att bo i Sverige, och standarden är inte så hög i Finland. kan ju de som sprungit jukola intyga.

Sprinten gick mycket bättre. Kändes som att jag hade ett mycket bättre flyt och kartläsningen och åkningen. Allt stämde bra och jag kände mig tröttare på sprinten än på medeln.

Hade bara gjort en miniboom innan sista kontrollen. Drog ner på ett bredspår för tidigt, och inga smalspår som gick därifrån. Bara att vända tappade ca 30-40 sek på det. Så slutade 2 minuter efter segraren idag. Men ett kliv framåt jämfört med fredagen.

Fick också åka med GPS på sprinten, inget som påverkade mig på något sätt. Men då fick man ju direkt GPS rutten efter tävlingen.


Länk <------Resultat och sträcktider
GPS <----- Åkte med GPS (Lördag) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0