SM Jaktstart

Efter att ha sovit riktigt bra så bra det ju tävlingsdag igen. Så vi packade ihop alla saker, skidor, kläder mm. Sen for vi till Östersunds skidstadio. Där var det först svårt att få reda på någon information om var skidorienterarna skulle få hålla till innan start.

Hittade i alla fall rätt ganska så fort, kom ut för att testa skidor. Gick ganska snabbt att hitta rätt par. Så la dom åt sidan sen värmde jag upp i ca 35 minuter. In och av med allt överdrag, ut 15 min innan start. Fick båda chipen, men så strulade de med GPS nå ***** så var lite kaos där ett tag.

Innan start hade jag också en kameraman som följde efter mig i 5 minuter. Blev rätt så less på han mot slutet. Fast släppte det och fokuserade på tävlingen isället.


Efter tävlingen, nöjd med mitt brons!

Kom iväg bra, men sen fuckade allt vid första kartan. För den sitter på en pinne med ett gummiband runt sig. Så tog på tok för lång tid för mig att få in kartan i kartstället. Men när den väl satt där så började det stämma bra. Åkte med bra fokus hela loppet.

Men fick för mig att göra en hel del dåliga vägval. Så istället för att fortsätta från 3:an så hade jag bestämt mig för att vända. Även då jag hade tjänat 15 sek på andra vägvalet. Hade några sånna ryck ibland under banan.

Danne kom ikapp mig mot slutet av första varvet. Så la mig bakom han in på stadion. Sen hade vi samma bana på andra varvet också. Så hängde med fram till stigningen uppför till TV kontrollen. Så där gick repet, men kämpade mig i struntade i att kroppen vill lägga ner.

Fick bekänna färg rätt bra under denna tävling. Bland det tuffaste tävlingar jag åkt. Så fick slita sista 2,5-3 km. Men blev väldigt nöjd och glad att jag lyckades hålla undan och ta bronset. Hade faktiskt någon tanke att jag skulle missa pallen.

Tur att det inte blev så : )


Ser lite besviken ut, fast det var nog mest att jag inte orkade följa Danne.


3 Glada killar, även då det bara är en som har vunnit Guld


Kul att SVT var där och sända tävlingen. För er som missat den finns den att se på SVT play.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0