Kortdistans

Ett tag sen men dags att skriva igen!

Efter lördagens lopp så blev det ett lugnt A1 pass med Markus, tyvärr var Vasalleden* inte dragen.. Så blev totalt 2.15 på andra spår. Passade också på att klättra uppför slalombacken. Ännu ett berg bestiget!

Om inte detta var nog för kroppen så blev det styrka och innebandy på kvällen (y)

Söndag: Kroppen kändes realativt pigg på morgonen, och på skidorna tyckte jag att tekniken inte riktigt satt där den skulle. 


Lyckades också skrota av en Komperdell stav på uppvärmningen... Så fick låna en av Kalle.H. Men när starten gick så kändes kroppen bra.

De första 4 sträckorna var lätt utför, så blev en lätt start för musklerna. Sen väl nere på myrarna fick man förlita sig på armarna. Glidet hade någon annan tagit, men köttade på bra.

Och de avslutade sträckorna var mest uppför, så la "huvudet under armen" och bara körde. Vann klättrnings sträckan med ca 50 sek. Sen när blev jag bra uppför?!

Kom ikapp Joar och Calle vid näst sista. Så vi var 3 baikare mot sista kontrollen, Joar stämplade först. Fast jag var inte långt efter. Sen så fick jag upp bra fart på spruten och lyckades spurta ner Joar.

Sen väntade god Lunch och en lång hemresa till LÅ!

Splitz dag 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0