Klassiskt

Vaknade och kände mig inte så bra, eller magen protesterade... Kan det bero på dubbla spagetti och köttfärs igår? Eller i alla fall middagen då det för första gången lyckas vara sena med maten fast ändå överkoka pastan.

Fast efter en stabil gröt frukost så var kroppen igång och kändes bättre.

Snabbt ner och borta av skidorna och lägga på lite VR30 (debut på den idag) Tror inte jag har vallat glid på mina klassiska skidor sen Voukatti. Märks att jag inte har åkt så mycket klassiskt denna vinter, kanske släpper nu!

Dagen träning var kortare intervaller, först tävlingsfart/ överfart. Sen gå ner och jobba bort syran ur musklerna i ett A II+ tempo. Så totalt tog det 3 minuter, körde 5 gånger.

Jag och Julius körde från start, drog varranan intervall. Stakning kändes bra i lätt uppförsbacke, glidet kunde man inte klaga så mycket på.

Fick då ihop 15 minuter aktiv intervall tid.

Känsla: ****
Glid: ***
Syra: ***
Smärtor: *
Blåsor: 1
Teknik: ***


Sen åkte vi ner på de övreslingorna, så blev första vändan där också. Synd att det inte har dragit klassiska spår där... Sen åkte vi några skidobackar på folkanspåret. Har ju åkt dem ett par gånger, men man är ändå lite osäker.

En person ramlade 3 gånger i samma backe, envis på att klara så gick skidan av. Tråkigt, fast hade han fått några försök till hade han klarat det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0