Jaktstart

Dagens träning har varit skido träningstävling. Skulle ha kört en prolog innan och sen en jaktstart på det. Men då temperaturen inte riktigt var med oss blev det bara en jaktstart.

Fick starta sist bland killarna, så var ju bara att ta upp jakten från start. Kom in i mitt självsäkra flow, där inget riktigt kan rubba mig. Vet var jag ska, vet var jag är, vet var jag ska svänga, vet var kotrollen ska sitta. Sammtidigt som armarna och benen jobbar tillsammans för att få min kropp så snabbt runt banan som möjligt.

Fick gå ut 2.30 efter Larsson så siktet var ju inställt på han. Såg han stämpla kontrollen innan kartvändningen sen hade jag hans rygg att gå på. Åkte efter i 3 kontroller, sen gjorde han en liten sväng och jag var dirket om. Sen var det noga och säker orientering in i mål.

Kroppen svarade bra och farten känns som att den finns där. Skidorna var också bra, hade vanlig skigo grön på. Men på mitt bästa par, kanske ni tycker att de är dumt att köra på dem. Fast om man inte åker på dem, så glömmer man bort hur just den skidan är. (kan ju dra någon lång text nu om att skidor aldrig är 100% lika, fast det gör jag inte)

Kommer väll ut en resultat lista sen, men fram till dess får ni nöja er med kartan! Min tid var ca 33 min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0