Intervall träning

Kanske ska dra en uppdate på hur det går med träningen nu. Kroppen känns pigg på passen och träningen ger resultat.

Igår blev det ett lätt återhämtningpass, sprang 25 minuter löpband sen en seriös streching efter det. Så kroppen var pigg och glad.

Idag hårdare intervall pass. Kroppen kändes inte så bra när vi skulle starta första tröskelintervallen. Så fortsatte att värma upp istället. Sen klev jag på en lite långsammare grupp med flit för att se hur kroppen kändes. Sen andra intervallen (3:e för dom andra) så åkte jag med joar och jonas. 

antingen hade jag bättre skidor eller så var jag mer nogrann med att trycka ifrån på toppen innan backen. För gled ikapp och nästan om i de flesta utförsbackar.

Sen var planen en 10 minuter A3- intervall. Så körde från järnvägen upp till Kanis, där kändes det riktigt bra så körde alla slingor där. Sen ut och upp till toppen av elljuspåret, men kroppen var pigg så jag fortsatte upp på de övre slingorna. upp till pelles kors, sen hundenskurva och upp till pelles kors igen.

Blev en intervall på 23 minuter och 6 km. Mycket bra intervall kändes det som.

Fick lite mat efter jaktstarten i pris. Tänkte visa vad som fanns i den svarta Axa lådan.



mm food :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0