Fotosess + skido masstart

Dagen har väll flytit på bra. Gjort en del skolarbete, bland annat gjort klart min plan för mitt projektarbete har 92,5 h kvar på det. Men tror inte tiden kommer vara några problem att klara.

Tror snarare svårigheterna kommer att vara att få till filmningen vid alla spots.

Sen hade jag lovat Novus att jag skulle ta lite bilder på dom, till deras hemsida, sponsorer mm. Tycker det gick rätt bra, måste nog vara den enda fotagrafen på dessa nordliga bredgrader som fotar i sommarskor i -15......

Bilder från detta kommer väll vid ett senare tillfälle då jag inte sitter på bilderna just nu. Tror Alm, Julius och Zacke ville ha bilderna på sin dator också.


Sen till dagens tränings tävling. Fram till träningen startade så var tävlingområdet okänt. Men insåg rätt snabbt att vi skulle åka bakom återviningsstationen (och delar där VB runda går).

Värmde upp i vanlig stil, trodde dock att det skulle vara kallare än vad det var. Vi var 7 herrar och 6 damer som kom till start idag. Både Coach E och J åkte.

Fick en bra start och kom iväg snabbt, men tog då "fel" vägval för jag tappade ca 150-200 meter på Jonas och Filip. Men åkte ikapp och efter dom de första 4 kontrollerna . Sen drog de på ett annat vägval.

För jag går in 110% på mina vägval. Även om jag klantat till det så gör jag det bästa av situationen.

Flytet infann sig efter kontroll 5 på första varvet. Sen stämde både åkningen och orienteringen. Varvade ca 1 minut efter ledande klunga/ åkare. Tänkte att då borde jag ha ett litet kortare varv nu.

Så åkte på även fast kroppen började bli trött. Men visade sig sen att jag hade åkt snabbast på "lång" sträckan till 3:e sista. Blev en vinst med 2.33, känns som att förra JVM (Norge) formen börjar närma sig

Bansträcka ca 7,5 km. Åkt sträcka 10.00 km. Tid 36.26


Del 1


Del 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0