Tour de Kanis 2012 del.5

Idag så avgjordes först den 5:e deltävlingen, som var skicross. Inte några småhopp utan verkligen skicross, var inte många som inte ramlade minst en gång.

Martin B hade gjort ett kanonjobb med banan. Fick verkligen jobba för att stå på fötterna i den mjuka snön. Lyckades rätt bra och ramlade bara i final heatet.

Vi körde först kvartfinaler. Åkte in som 1:a på den, sen i semifinalen tog jag också första platsen. Sen i finalen var det Jag, Adrian, Viktor och Jonas P.

Fick en bra start låg efter VB och AB men åkte om Viktor på platten och drog sen en vurpa i kurvan man hade mest fart.. Dock kom jag väldigt fort upp på fötterna.

Adrian vann och jag lyckades spurta till mig 2:a platsen. Och då AB inte räknas in i TDK så fick jag 25 poäng för tävlingen. 

Detta gjorde att jag fick gå ut 22 sekunder före Viktor på Final climben.

Åkte skicross finalen med en GoPro så ska styra ett kort klipp från dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0