OL premiär och Cykelpremiär

Igår börjades dagen med att vi hade besök av Lars-åke Blom. Som visade upp Alpina, Peltonen, Rex och Komperdells nya prylar inför nästa skidsäsong. Komperdells nya klassiska stav var väldigt intressant, riktigt lätt men saknade kanske lite styvhet.

Skate stod på schemat på morgonen. Jag och Julius åkte i den lösa snön, tyvärr så kände sig Julius lite sjuk så vi åkte bara i 45 min. Dock hade ju jag en till träning på kvällen så det fick räcka.

Drog till Kanis för att filma och få ihop material till filmen. Måste göras lite bättre hopp, då vi inte fick så mycket höjd som vi skulle vilja haft. Satte nästan ner en bra 720, men lyckades inte stå när jag fick ner skidorna. En del bra klipp har vi i alla fall fått.

Körde sen en buss efter middagen till Luleå för sprint träning på Örnnäset. Tog det lugnt de 2 första kontrollerna sen tryckte jag på lite mer. Hittade ett rätt så bra flyt. Dock tycker jag inte om trycket som var på kartan. Svårt att förklara varför.

tryckte också gaspedalen hem. Sen var det riktigt bra kvälls sol ute, så vad gör man inte? Ut och cykla lite på racern.

Perfekt solnedgång i början. Cyklade lillträsk runt blev ca 29 km på 1.05. Detta är ungefär ett snitt på ca 27 km/h. Lite småjusteringar sen passar cykeln mig perfekt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0