Trevligt

Hejsan! Lite sent inlägg för de flesta att läsa, men då finns det ju imorgon för er! Just idag har man varit ute på bergnäset och tävlat, vädret blev bättre fast på morgonen snöade det ruggit mycket. Skulle köras 2 skido tävlingar, skönt att ha dubbel vilat före dagens tävlingar. Nästan en liten formtopping, märktes mest på första tävlingen att jag kände mig pigg.

Första tävlingen var 6,3 km, åkte 8,36. Så det blir en hel del längre än vad banan är. Hittade snabbt flytet i kartläsningen och gjorde att man kunde lägga mer engeri på att åka riktigt fort. Gjorde också det och vann med 30 sekunder.

Andra tävlingen hade solen tittat fram och lyste riktigt varmt. Samma som första loppet, hitta flytet. Men det märks att man inte har fått i sig nog med energi, för det var mycket jobbigare andra loppet. Kanske jag som inte är riktigt van med att det ska ta imot när man åker.

Blev intervjuad av både NSD och Kuriren, kanske kommer en aritikel imorgon eller på tisdag. Jag och Jonas fick ett bonus pris av klubben (Bergnäsets AIK) för våra framgångar på SM, UEM och JVM. Känns skönt att visa att norrbotten ska ha en plats på orienterings kartan!

Bilder från dagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0