Touren del 2

Var ganska så taggad, inte för mycket och inte för lite. Åkte dit, skidorna och kroppen kändes bra. Tappade ganska mycket fäste på vägen dit, men det löste sig när jag kom fram. Var folk som hade med sig som tur var.

Starten gick och la mig bakom KE för visste att han åkte fortare än mig. tryckte på fram tills KE fastnade och ramlade, då passade jag på att åka om han. Så då drog jag resten av första varvet. Ledde ett tag till innan KE åkte om.

La mig bakom, kändes mig riktigt stark. Första backen på andra varvet stakar ganska långt upp. Går över till löpning, fungerar bra och så händer det. Sätter staven innanför skidan och olyckan är framme. Vad ska man göra, bitter och högpuls, så drar jag den trasiga staven i ett träd ett par gånger. Men inser ganska snart att det inte löser ett J***** skit. Kunde ju verkligen fått ett bättre slut idag!

Så åkte tillbaka till starten, fanns inte så mycket och säga. Väntade på att Niklas skulle bli klar med att pricka av åkarna, innan vi åkte tillbaka.

Känns som att man vill slå på Absolute less nu, fast bättre att rycka upp sig och tagga för skidorienteringen imorgon!

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0