Del 3

Idag var det verkligen min gren, skido i sin bästa form. Korta snabba banor med ganska mycket kartläsning. Vädret gick inte att klaga på ca -6 grader solsken. Vi åkte i två grupper som förra året, fast nu åkte jag i andra gruppen. Men i år så spelade det inte så stor roll om man startade i första eller andra. Det var fler spår så alla åkte inte efter spåren utan orienterade själva.

Var 3*2 km, öppnade ganska hårt. Och hade va 8 minuter på första banan. Fortsatte att ha den farten hela loppet, Sture hade verkligen fått till 3 olika banor, svårt att göra olika utgångar och ingångar på ett så smalt ställe. Banorna får en 3,5 av 5!

Hade blivit mycket snack om jag inte hade vunnit. Ingen press bara göra det man brukar göra, ut och kötta med bra koll på kartan. Vann dagens tävling med 2,12 över Joar, och 2,16 och Jonas L. Plockade då ikapp en del av det jag tappade igår.

Har kartorna, men ska göra en quickroute innan jag lägger upp dem. Borde komma upp innan 20,00 +- 15 minuter.

Ska höra med Grabben om han har några bilder från den ortodoxa stilen, annars får jag fara ut och fota lite eget : )

Måste ju ha bra glid på sommaren också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0