Långdistans

Nu är vi ikapp dagarna igen.

For till Älvsbyn, med revansh sug från gårdagens fiasko. Värmde upp som vanligt, solen stekte ORDENTLIGT också.

Fick kartan, insåg att vi nästan hade samma 1:a (tror det mest var för att få iväg oss från startplatsen) Orienterade ganska bra, stannade och var osäker på vissa ställen. Men det visade sig att jag var helt rätt hela tiden men vågade inte lite på mig själv...

La väll bort 1-2 minuter första 10 kontrollerna, det kändes bra med lite små krokar som inte betydde jättemycket.
Men kontroll 11, ungefär samma typ av kontroll som 7:an igår. Vad tror ni jag gör!?! joo bommar bort 4 minuter där.. Var faktiskt bara 25 meter från kontrollen när jag vände åt ett annat håll eftersom att jag var på "fel" ställe. Kommer tillbaka till samma ställe och springer de sista 25 meterarna och hittar kontrollen.

Vinner i alla fall denna etapp efter en stabil och lugn avslutning.

Splitz: LONG (Ojämna sträckresultat..)

Bilder



Lugn spurt efter 56 minuter i skogen



Ove trycker allt vad han har kvar
(Synd att han kämpade runt sin bana igår på 2,30 h, och bli diskad för att han hade för lång tid..)



Jag och Evelina får pris från Skidförbundet : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0