SM Guld

Först var det osäkert om det skulle bli någon tävling "nere" i Umeå. Vädret ändrade sig sakta men säker till det bättre, och det stod kalrt att SM i medeldistans skulle bli av. Tänkte först åka ner på fredag och sova i Umeå, fast med ändrade planer så åkte vi idag på morgonen istället. Steg upp 06,00 lite tidigt för min smak, men vill man vara med och slåss om medaljerna så är det bara gilla läget.

Tyckte det inte verkade vara så kallt när vi kom fram, men efter att ha värmt upp ett tag märkte man ju att det var ganska så kallt ändå... Blev ändå pannband, finns ju inget annat (Kanske om det skulle vara -25, dock får vi inte starta då!). Allti lika taggad för masstart, men med dagens glid under skidorna kändes det att det kunde bli en tung dag ute i skogen. Låg med bra i starten och tog täten i min gaffling (olika slingor).

Fick upp en bra fart, åkte och kände mig ganska bra. Dock var kroppen "trött" orkade inte så mycket. Beror nog på att sjukdomen har gått till det lite sämre... Åkte på, varvade som 5:a!? kändes ju bra, hur kan jag ha tappat såhär mycket? Tänkte att jag var tvungen att åka fortare, så det var bara att göra det! Så vid andra varvningen ledde jag (Y)

Och så fick jag se att det var ett kort 3:e varv, så sjukt skönt det kändes! Så åkte säker för att inte göra någon dum sak. Höll ihop det och vann 2:a SM guldet  med 1 min!



Kommentarer
Postat av: Zacke

Grymt Ulkan!!

2011-02-20 @ 00:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0