Sammanfattning

Då ska jag försöka göra en sammanfattning om min resa/ äventyr i Norge på JVM

Resa
Det tog sin lilla stund att fara från Älvsbyn till Lillehammer (eller rättare sagt, "sjusjön" fast då jag inte vet hur det stavas så får det vara) Vi åkte 9 personer i en minibuss hela vägen i 13 h dit och 13 h hem. Vad som hände under resan var film, sova, äta och lyssan på Mp3. Filmerna var Sherlock Holmes på nervägen och Step up 3 hem. Jag var i alla falla riktigt less på slutet på båda resorna...

Långdistans 
Lången kunde ha börjat bättre och slutat bättre... För i starten bröt jag ena staven, inte så kul. Och sen påväg mot 8:an så kraschade jag lite i ett träd, och träd är ganska så hårda.. Men fick sitta och äta choklad och njuta av solskenet istället, innan de körde tillbaka mig på en skoter. Fick ett litet sår så påminner mig om vad som hände (eller vet inte riktigt hur kraschen gick till)

Sprint
Var lite nervös inför sprinten då jag hade sagt att det var min bästa distans, så ville ju försöka leva upp till det. Kom in i kartan bra, och hittade orienterings flytet. Stämplade sista och trodde att ajg skulle gå in på kanske topp 5. Fast det visade sig att jag kom in i ledning. Kändes riktigt bra, och allt fler som missade tiden så blev jag mer nervös, ska det räcka till medalj? Det var nästan att min tid räckte. Slutade 8 sek från 3:e platset på en 5:e plats. Ett skönt bevis på att jag tränar rätt.

Medel
Masstart, var lite rädd att något skulle gå sönder i starten, men allting höll som tur var. Vi öppnade med ett riktigt hårt tempo för att dra ut fältet redan till 1:an (som var gemensam) Sen så delades fältet upp i olika grupper då gafflingen var 3 olika slingor i olika längder. Fick flytet ganska fort, låg med bra hela tiden. Och när man skulle börja åka tillbaka så låg jag 8:a. Fick slita hela vägen hem. Lyckades ta en ryss vid sista kontrollen och spurtade ner Markus och vann över han med en fot ungefär. Så slutade på en 6:e plats.

Stafett
Stafetten var den distans som gick bäst för mig, hade ett riktigt bra flow genom hela loppet. Hade bästa tiden på sista sträckan, så det var ett topp lopp. Mitt lag bestående av Andreas, Markus och mig slutade på en 2:a plats. Och ändå fick vi ingen medalj då det bara är ett lag som räknas (från varje land)

Folket
Är alltid lika kul att åka på sånna här resor, då alla är taggad men ändå avslappnade mellan loppet så man kan umgås utan att vara tävlings fokuserade hela tiden. Årets gäng var riktigt bra, Vi bodde lite bättre också. Fick dela rum med Markus och bodde i samma stuga som de andra killarna som åkte JVM för Sverige. 5 av 5 toasters!!

Maten
Maten var också bättre, för vi ordnade frukosten själva så att man verkligen fick det man ville ha. Luchen bestod nästan alltid av pannkakor för min del. Både för att det är gott och för att det inte var så "god" mat annars. Middagen var som samma, förutom att det inte fanns pannkakor... Lite tråkigt, kanske bra också.

Miljö/ natur
Skulle verkligen kunna tänka mig att bo i Norge, det är så sjukt fint och det finns ju skidspår överallt som ör nypistade varje dag. Så en 5 av 5 här också.

Bilder kommer i omgångar senare, men lägger upp en på hur vi såg ut inför festen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0