Tränings tävling

Idag har man kört sin första "tävling", trodde att jag skulle känna mig bättre i kroppen. Men med tanke på hur A3 träningen har varit före denna prövning så förstår jag varför kroppen kändes som den gjorde.

Värmde upp i vanlig stil, några ryck, lite skidåkning och sträcka och töja lite på musklerna.

Öppnade på tok för HÅRT och blev ju stum ganska fort, låg 2:a efter första varvet. Sen tappade jag och blev bara tröttare. Men när Markus som startade 15 bakom kom ikapp och åkte om på 3 eller 4:e varvet så la jag mig i rygg. Kändes mycket bättre att någon annan höll farten uppe.

Låg med hela vägen och la in en sprurt på slutet och fick 5 meter, fast fick andas ut rejält efter målgång.

Så är nöjd med att jag orkade hålla farten ganska hög genom alla 7 varv. Handleden och knät kändes inte alls, eller var jag för trött för att känna efter.

Formbesked: ***
Känsla: **
skidor: ****
Teknik: **
Syra: *****





Inte alls samma känsla som på fjolårets tävling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0