Skidor på Orm.mtn

Godagen på er nu borde väll alla ha jullov snart? var ju bara jag som smet på lov lite tidigare.

Skönt att sova ut lite extra, eller kanske inte för att jag sitter uppe med GBN på steam !

Idag blev det ett lättare A3 pass på de nya spåren på ormberget. Värmde först upp sen körde jag ett varv i 85-90% av max. Bra känsla, och åkte de tunga 3,1 km på ca 10 minuter (5 eller 10 sekunder extra).

Kroppen svarade bra, känns som att pulsen är tillbaka till där den ska vara. Dock körde jag bara en till i A2 tempo, för knät började kännas lite mer. Och har inte vilat sen förra torsdagen, så blir skönt med en vila på fredag då det blir ett lugnt crosspass imorgon.

Kan verkligen rekomendera de nya spåren, väldigt roliga både uppför och utför. Ett spår som igentligen har funnits på Kronan, men har varit under dåligt underhåll + att folk tror att de är något promenadstråk.... Så hoppas inte, eller kommer se till att folk inte kommer att gå i de nya spåren.

Tyvärr såg jag redan fotspår när jag kom dit, men om jag ser någon så får de verkligen se upp!

Sen var ju hunden lite ledsen på att han inte fick följa med och åka, så joggade av mig lite till med hunden i 25 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0