Skidopremiär i Evertsberg

Då har man sovit ut lite efter ännu en lång minibuss resa. Vi började åka 1 eller halv 2 och var hemma lite efter 00:00 med ett matstopp.

Resan ner gick ganska fort, snöade inte så mycket. Vi bodde på en skola som var 150 meter från tävlingsspåren.

Blev en finnjogg på fredag kväll för att bli av med allt busssittande. Jag och markus la också in några impulser för att känna på pulsen lite.

Sprinten kändes bra i början, uppvärmningen och allt fungerade som det skulle. Fick kartan och började med att åka bra. Sen ju längre banan gick så tappade jag allt mer kontakt, eller orkade inte riktigt hitta igen mig på kartan så att från kotroll 16 åkte jag till 11 istället.... la bort 1.40 och tappade min ledning och troligen vinsten!

Men slutade i alla fall 3:a. Splitz

form ***
Teknik ***
syra ***
Känsla ***
smärtor *


Medeldistansen kändes ungefär på samma sätt. Fast var en riktigt lång sträcka till 1:an så man fick ligga på bra redan där. Åkte nästan helt rent, några små svängar här och där. Men åkte ett 97% rent lopp.

Lyckades också då ta 3:e platsen efter "oslagbara" holmberg och 5 sekunder Markus. Splitz

Form ***(*½)
Teknik ***
Syra **
Känsla ***(*½)
Smärtor *


Så är VÄLDIGT nöjd med helgen. trodde jag skulle vara längre efter med tanke på min försäsong. fast nu struntar vi i det och kör på som vanligt. Men med en baktanke på att fortsätta bygga upp kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0