Midvintersprinten

Dagen har varit ganska lång, gjort en del saker här hemma. lekt med hunden, skottat snö ;) För första gången denna vinter, blev jag lite trött av att skotta snö.

För det har väll kommit ner 10+ (cm). Kommer vara bra skid och skido förhållanden snart !

hade väll laddat ganska bra inför dagens supertsprint race. Körde ju ett fartlek pass igår 40 minuter med 10 st impulser/ korta intervaller på 30 sekunder.

Hela tävlingen kändes bra, många kontroller, hög fart, inga bommar. Det är det som gör att man får snabbast tid på banorna.

Vann prologen med 6 sekunder över Claes*, som jag sedan hade till min fördel på jaktstarten. Kunde ha blivit tajt om jag hade gjort en lite sväng. Kunna lätta på farten från sista in i mål.

Sen var det en Vinnarsprint, där alla herrvinnare stäldes mot varandra. Så fick starta 4.42 efter Kalle (H10) som startade först. Tänkte att detta kommer ju aldrig gå... (bra inställning från start) Så siktade in mig på Larsson som startade 18 sekunder före mig.

Kom ikapp vi kontroll 18, sen gjorde Larsson en liten boom och jag var om till kontroll 21. Fick en 3:e plats som inte är fy skam.


Sen natten blev en repris av de andra tävlingarna. bra flyt med hög fart och utan bommar. Så tog hem vinsten där!

Är väldigt glad att denna tävling blir av varje år, blir ett annat tänk. Sen är det SÅ FÖRBANNAT ROLIGT : D !! (bilder kommer sen, så var lugna!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0