DM medel & ultra

Under LK helgen så drog jag till Övertorneå istället. Hade varit kul och gå på kalaset också, men tävlingarna kommer i första hand.

Medeln gick bra, inga större problem. La dock bort ca 1,30-1,45 på en ganska enkel slutningskontroll. Fanns inte så mycket att läsa på runt kontrollen. Gjorde som man ska, ta det lugnt och försöka hitta igen var man sparng fel. tiderna och resultatet från Medelndistansen: Times

Kändes lite långt att åka mellan Luleå och Övertorneå. Så jag och tage tältade istället. Blev lite tidig kväll, vi gick och la oss 19,30. Finns tyvärr inte så mycket att göra där vi var. Så vaknade ett par gånger under natten och vakande på tok för tidigt på morgonen.

Ultralången. Gjorde som vanligt, åt mat, klädde på mig tävlingskläderna, laddade upp med musik, fyllde vätskebältet (inte med vatten utan med Juice) fungerade väldigt bra. Jag startade sist så det var väll min uppgift att samla ihop fältet. Hade en långsträcka till 2:a. Ner på landsvägen och dunka, helt klart bästa vägvalet på båda långsträckorna. Fast väldigt tråkigt vägval...

Var ikapp Elias vid 2:an. Han hade klättrat över hela berget och tappat 3 min på mig. Gjorde mitt race, kontrollerade kontrolltagningar. inga bommar, och kom ikap Jonas, efter att han hade bommat 3:e sista kontrollen. Så vann med 6.30 minuters marginal. Winsplit: Sträcktider



Orelevant bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0