Backtest hösten 2011

Efter första mötet i Älvsbyn med tränarna Sture, Uffa och de två nya Elin och Daniel. Var bra att man kände dem sen tidigare. Att vi skulle ha löptest igår (torsdag). Kändes inte som att formen var särskillt bra, men man kan ju inte avstå. det är ju bara ett test för att se om man har blivit bättre.

Joggade som vanligt till backen ca 30 min. Körde OL skor, tror att de är dem som är mest optimala för backtestet. Körde något ryck, töjde musklerna lite.

Det jag kommer ihåg var att jag gick igenom backen flera gånger i huvudet. var det skulle gå fort, vat man skulle hålla bra fart men inte trycka sig stum. Vilka partier som är "platta" och var man kan tjäna tid, när ska man släppa spärren och gå för vad kroppen klarar mm

Märkte vid första branten att de kändes ansträngade, det kändes fast hade ändå ork att trycka på. Sprang om vissa personer uppför. Jag tyckte inte det gick fort, ville nästan kliva av efter backen vid mellantiden.

Men vadF*N tänker jag på!!? bort med de tankarna, all energi på att få fram fötterna och flytta mina 65 kg uppför stor Kanis.

Slog mitt gamla rekord med 34 sekunder, och blev den 14:e snabbaste uppför backen. ( bland de tider som finns, fast tror ju det finns fler som har varit snabbare uppför). Blev en tid på 10,12 jag är nöjd


Martin B gjorde också en bra tid på cykel 10,00. Det är nånting och slå : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0