Rävjakt

Andra passet idag, skido övning på stures riktigt svåra spårsytem. Övningen gick ut på att man skulle ta två kontroller på kartan sen leta rätt på en av rävarna som åkte på ett bestämt spår. Var svårt att tajma in hur rävarna åkte. Men det var helt klart ett nytt sätt att träna skidorientering på.

Och temperaturen var -13 när vi började och var tydligen -18 när vi slutade. Man kände inte så stor skillnad där vi var och åkte. Nere på stadion så märkte man mer skillnad. Kan inte klaga, för det var behaglig temp att träna i.

Får se vem som vinner tävlingen, jag gav bort mina chanser då jag trodde att 10 poängarna bara tappade 1 poäng varje gång man tog dem. Men tydligen tappade de 2. Vilket gjorde att sista gången så tappade jag ganska mycket om man jämför med att ta två mindre värda kontroller. Men var ju första gången vi körde denna övning, så det finns ju en hel del att utveckla.

Dagens middag var pasta låda, och idag fick man riktigt mycket mat : ) Vilket var skönt, för igår så tryckte vi mycket bröd på kvällen för att inte vara hungriga... Blir nog lite kvällsfika idag också.

Har faktiskt lyckats plugga en del, tro det eller ej. Men det krävs en hel del viljestyrka att tvinga bort sig från datorn. När man lyckas så känns det skönt. Nu låter det som att jag är helt beroende av datorn, jag har faktiskt ett liv. Det är så att man inte riktigt orkar ta upp boken, för datorn behöver man inte tänka på vad man ska göra...

Troligen lägrets låt: Robyn – Hang With Me

Calle och markus  efter dagens eftermiddags pass



Bästa backen på hela spårsystemet


Kommentarer
Postat av: Evvve

Sv: Hehe jo.. men försent. Är typ ganska förkyld nu :(

2010-11-24 @ 20:44:04
URL: http://brunetternabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0