18 April!

Vad har hänt idag då? först blev det en skön sovmorgon fram till klockan 9,30 tror jag att det var :) Efter det var så var det bara att byta om och fara iväg ut på Bergnäset, vad skulle jag dit och göra :/ hmm Joo det var ju upptakt för BAIKs orientering, soliga ids ju inte komma bara för att det bor 80 mil bort... Sjukt dålig stil!

Dagens lek/tävling var pokerOL :D kanonkul, fast har ju en del problem med benen nu :/ så det blev att skugga min syster. Fast hon har haf något skit i kroppen så att det har inte gått så bra att träna för henne! Men vi gjorde så bra vi kunde :) vi fick ihop en kåk med 3 knekter och 2 damer... Inte den bästa för att det var några som lyckades skramla ihop ett 5tal med 6:or :p

Vi socialicerade lite med det andra folket som hade kommit dit i snöovädret. Vi orienterare är ju kända för att inte vika ner sig för något :p stämmer ganska bra. Efter lite rulltårtor och kek/ kakor så åkte vi hem igen. Fast det var bara för en kort stund! För min syster skulle nämligen till doktorn... då passade jag, tage och pappa på att åka ut till Mefos för att fixa med bilen. Skulle visa sig att det var mer jobb än vad vi hade trott...

Först skulle vi byta olja i växellådan. Gick inte så bra för att muttrarna satt fast! hmm vidare till bränslefiltret, det lyckades vi faktiskt fixa. Efter en del jobb och en del rinnade bensin, luktade ju got det :/ bytte också däck innan vi äntligen for hem för att äta en god lasange som mamma hade lagat :D

Blir att fara till Älvsbyn imorn och sen så får vi se hur Touren utvecklar sig :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0